Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci Přeskočit na navigaci

Staň se pěstounem, terapeutické služby pro pěstounské rodiny

17. místo ( 2 %)

Většina lidí vnímá rodinu jako základní součást svého života, avšak některé děti tento pocit neznají. Tyto děti nemohou z různých důvodů vyrůstat v jejich biologických rodinách. Cílenou kampaní oslovujeme veřejnost s tématem pěstounství, diskutujeme o potřebnosti rodiny v životě dítěte, chceme rozšířit řady pěstounů. V rámci projektu poskytujeme terapie dětem vyrůstajícím v pěstounské péči a jejich pečovatelům. Terapeutickou péči vnímáme jako nezbytnou podporu pěstounské péče.

Amalthea z.s.

Cíle projektu

Cílem projektu je informovat veřejnost o možnostech náhradní rodinné péče a o vlivu vhodného rodinného prostředí na rozvoj dítěte. Budeme pokračovat v kvalitní, ucelené osvětové kampani, kterou jsme začali již v roce 2010. Smyslem kampaně je šířit povědomí o náhradní rodinné péči a získat nové zájemce o pěstounskou péči v Pardubickém kraji. A to následujícími způsoby:
- Oslovit veřejnost prostřednictvím informačních stánků při příležitosti veřejných, kulturních či společenských akcích (festivaly, slavnosti aj.)
- Nabídnout formou moderovaných besed cílené informace konkrétním zájemcům o tématiku pěstounské péče z daného regionu. Některé z besed budou spojeny s kulturní akcí – výstava, divadlo, koncert, které budou souviset s tématem pěstounství.
- pomoci konkrétním zájemcům (cca 40) při rozhodování, zda se stát pěstounem
– šířit osvětové materiály ke kampani
- získávání nových pěstounů - aktivně se podílet na transformaci péče o ohrožené děti.

Projekt je rozšířen o terapie pro děti vyrůstající v pěstounské péči a jejich pečovatele. Terapie budou poskytovány dětem a pěstounům, kteří mají s naší organizaci uzavřenou dohodu o výkonu pěstounské péče, ale nebudou hrazeny ze státního příspěvku na výkon pěstounské péče z důvodu nedostatečné výše příspěvku. Vidíme nutnou potřebnost této péče a zároveň její nedostupnost (nedostatek terapeutů a psychologů v kraji, dlouhé čekací lhůty, finanční limity pěstounů, prevence předčasného ukončení pěstounské péče, prohlubující se traumata

Cílová skupina

  • Děti a mládež
  • Jiné (uveďte níže)

Klíčové aktivity

1. Osvěta veřejnosti
Budeme realizovat osvětovou a náborovou kampaň. Informace budou předávány prostřednictvím tištěných materiálů, spotů v rádiu či na internetu, venkovní reklamy, společenských akcí, besed a infostánků s cílem oslovení široké veřejnosti a získání nových zájemců o pěstounskou péči. Kampaní plánujeme oslovit až 300 osob. Při realizaci budeme vycházet z naší třináctileté zkušenosti s náborovými aktivitami. Nově bude součástí programu besed loutkové divadelní představení s tématikou pěstounské péče. Loutkové představení o pěstounství převedeme i do videospotu. Bude uveřejněn v online prostředí (Youtube, Facebook, webové stránky) a bude volně k využití. Video spot můžeme používat i během besed v rodinných centrech, na ZŠ či na různých společenských akcích a akcích pro děti. Budeme pokračovat v besedách na školách, neboť téma pěstounské péče je potřeba šířit již mezi mladými lidmi tak, aby se toto téma stalo běžnou součástí sociokulturního prostoru

2. Poradenství a osobní konzultace
Zájemcům o pěstounskou péči bude nabídnuto pozvání na osobní setkání se sociálním pracovníkem organizace Amalthea, případně jinou formou dle poptávky zájemce. Zde zájemce získá úplné informace o smyslu pěstounské péče, o dopadech na dítě, o specificích dětí vhodných do pěstounské péče, zájemce bude podrobně informován o procesu, jak se stát pěstounem. Předpokládáme, že díky kampani budeme moci poskytnout individuální poradenství 10 zájemcům prostřednictvím osobního setkání, emailové nebo telefonické konzultace. Dalších 40 osob získá potřebné informace v rámci besed a infostánků, kde bude nabídnuto poradenství a konzultace.

3. Poskytnutí terapeutických služeb pěstounským rodinám
Cílem této aktivity je poskytovat terapeutickou podporu pro 28 dětí v náhradní rodinné péči a 30 pěstounů. Terapeuti pracují s dětmi a rodinami, pomáhají zvládnout raná traumata dětí a zlepšit rodinné vztahy. Tato aktivita je prevencí selhání pěstounské péče a retraumatizace dětí.

Harmonogram

Leden – prosinec 2025

Rozpočet

• osvětová kampaň Staň se pěstounem (výroba letáků, bannerů, roll upů, spotů, umístění letáků nebo odvysílání spotů) - 8 000 Kč
• doprovodný program k besedám (tematicky zaměřené divadelní představení pro děti nebo promítání filmu, popř. honorář umělce či známé osobnosti) - 8 000 Kč
• drobné občerstvení v rámci besed - 2 000 Kč
• drobné materiální a provozní náklady spojené s projektem (např. pohonné hmoty, poštovné, energie, pojištění aj.) - 10 000 Kč
• audit projektu Staň se pěstounem (povinný dle metodiky MPSV – dotace MPSV je hlavním finančním zdrojem projektu) - 12 000 Kč
• osobní náklady (HM, SP, ZP, zákon. Pojištění odpovědnosti) – pracovníků projektu (sociální pracovník, koordinátorka kampaně, terapeuti) - 35 000 Kč

Požadavek od donátorů Burzy filantropie

75000

Hlavní partneři Burzy filantropie

více

Web burzafilantropie.cz vznikl díky unikátní spolupráci Koalice nevládek Pardubicka, z.s. (KONEP) a Pardubického kraje a za finančního příspěvku realizátorů Burzy filantropie ve Zlínském kraji (Poradenské a krizové centrum) a Královéhradeckém kraji (Krajský úřad Královéhradeckého kraje).