Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci Přeskočit na navigaci

Od knih k sebevědomí

9. místo ( 6 %)

Rádi se dozvídáte něco nového o věcech, které Vás zajímají? I naši klienti mají své záliby. Protože jde o klienty sociální služby chybí jim ale peníze na knihy a společenský kontakt. Setkávají se s neúspěchem a nevěří si. Projekt jim přinese nové aktivity, kde kniha bude základem pro rozvoj sebevědomí. Dozvědí se něco nového a ve skupinách rozvinou komunikaci, sebeprezentaci a získají kontakty. V bezpečném prostředí posdílí znalosti a zažijí ocenění, na kterém budou stavět v dalších aktivitách.

Aspekt z.s.

Cíle projektu

Cílem je rozšířit pro klienty naší sociální služby možnosti rozvoje a neformálního vzdělávání, podpořit je v osobních setkáváních, sdílení, sebeprezentaci, komunikačních dovednostech, sebevědomí a čtenářské gramotnosti. Dílčí cíle:
1. Vybavit pracoviště v Náchodě, Broumově a Rychnově knihami z témat, která klienty zajímají, nebo jsou z oblasti seberozvoje (předběžný seznam viz rozpočet).
2. Vybavit prostory tak, aby bylo setkání příjemnější - tj. zakoupit 3 kávovary, které budou dál využívány i pro nácvik dovedností klientů, zakoupit knihovničky na pobočky v Broumově a Rychnově, stolek a křesílka a pomůcky jako bloky, organizéry, které budou klienti využívat pro tvorbu svých čtenářských deníků.
3. Zrealizovat min. 9 skupinových setkání s klienty, kde se bude vycházet ze samostudia klienta a kdy klient představí ostatním téma/knihu podle své volby – min. 3 setkání na pobočce za rok. Prezentace proběhnou řízeně ve skupině, čímž zajistíme bezpečné prostředí, kde bude prostor pro ocenění. Vazba od skupiny je velmi užitečná a neformální konverzace nad kávou či konkrétním tématem klienty obohatí a pomůže odbourat obavy a zajistí nový sociální kontakt. Tím, že budou své znalosti prezentovat, si posílí schopnosti prezentace, budou rozvíjet interakci a získají pozitivní zkušenost, ocenění znalostí a dovedností. Uvědomí si, co je zajímá, na čem mohou pracovat a rozvíjet (v pracovním uplatnění i volnočasově).

Cílová skupina

  • Handicapovaní

Klíčové aktivity

Výběr dodavatelů
Nejprve provedeme revizi plánovaných položek rozpočtu a vybereme vhodné dodavatele tak, aby byl výběr hospodárný a efektivní.

Nákup položek
Dále zajistíme samotný nákup položek, evidenci knih a vybavení a jejich přesun na pobočky. Knihy budou rozděleny na pobočky podle témat a budou mezi pobočkami „rotovat“, aby byly k dispozici všem.

Realizace skupinových aktivit a individuální využití knih
Pracovní konzultantky připraví skupinová setkání pro klienty – v návaznosti na individuální práci s nimi (stanoví termíny, osloví uživatele služby, zajistí chod setkání a drobné občerstvení). Povedou účastníky k sdělování zpětné vazby a ocenění. Zkušenosti ze skupinové práce s klienty budou dále využívány při individuální práci s klienty. Knihy budou podle potřeby dlouhodobě využívány i pro individuální práci s dalšími uživateli služby podle jejich potřeb.

Vyhodnocení využívání knih
Pracovní konzultantky budou sledovat pokroky klientů při práci s knihami a následných prezentacích a zkušenosti předají metodičce služby podle jejího zadání. Před ukončením projektu připraví metodička služby souhrnnou zprávu, která bude jako podklad pro závěrečné vyhodnocení projektu.
Před ukončením projektu bude provedeno finanční zúčtování.

Harmonogram

říjen 2024 – září 2025
Knihy byly vybrány podle aktuálních zájmů našich současných klientů a podle jejich potřeb našimi konzultantkami. Konzultantky mají velmi dobré zkušenosti s využíváním skupinových setkání s klienty, kterých se zpravidla účastní 6 - 8 klientů. Prozatím jsme skupiny realizovali na téma práce a její hledání a rozvoj kognitivních dovedností. Se současnými klienty jsme také probrali tento projekt a velmi ho vítají a těší se na něj.
Knihy a veškeré vybavení bude dlouhodobě využíváno i po skončení projektu.

Rozpočet

knihy:
58 titulů knih a příruček (z oblastí motivace a osobního rozvoje, pohyb a životní styl, odborné knihy - finanční gramotnost, práce na PC, dále hobby, domácnost, zahrada, zvířata, příroda, ruční práce, beletrie), celkem 17 972 Kč

vybavení k setkáním nad knihou a podporu prezentace:
3 kávovary, celkem 20 991 Kč
3 police na knížky, celkem 8 070 Kč
2 křesílka, celkem 4 980 Kč - na pracoviště Náchod
1 malý konferenční stolek, celkem - 249 Kč
30 bloků na vytvoření čtenářského deníku, celkem 1 500 Kč
3 magnetické tabule a magnety, celkem 2 907 Kč
3 organizéry na pomůcky, celkem 1 050 Kč
sady fix, celkem 300 Kč
Podrobný rozpočet včetně seznamu knih a odkazů na vybrané vybavení viz příloha.

Požadavek od donátorů Burzy filantropie

50.000 Kč

Hlavní partneři Burzy filantropie

více

Web burzafilantropie.cz vznikl díky unikátní spolupráci Koalice nevládek Pardubicka, z.s. (KONEP) a Pardubického kraje a za finančního příspěvku realizátorů Burzy filantropie ve Zlínském kraji (Poradenské a krizové centrum) a Královéhradeckém kraji (Krajský úřad Královéhradeckého kraje).