Atletický mítink Pardubice Bez Bariér OPEN 2025
Již 11. mezinárodního atletického mítinku v paraatletice proběhne v neděli 21. 9. 2025 v Pardubicích. Závod je sankcionovaný = výsledky se započítávají do světového žebříčku. Očekává se účast více než 100 sportovců z ČR i zahraničí napříč kategoriemi. Organizátoři chystají na 45 disciplín v poli i na dráze. Bude vloženo i několik soutěží mládeže. Akce je zařazena mezi Významné sportovní akce NSA. Závodníky čekají pamětní medaile i diplomy. Výstupy z akce - články, fotogalerie, videoreportáž.
Atletika Bez Bariér Pardubice, z.s.
Cíle projektu
Hlavním cílem projektu je uspořádat kvalitní mezinárodní atletický mítink pro parasportovce, s kapacitou přes 100 závodníků z ČR i zahraničí. Závod je sankcionovaný a výsledky se započítávají do světového žebříčku. Projekt vytváří v ČR tradici profesionálně organizovaných paraatletických mítinků, které umožňují domácím sportovcům závodit v kvalitních podmínkách a připravovat se na mezinárodní a světové soutěže. Závod je otevřený i nováčkům, kteří zde získávají první závodní zkušenosti. Každý účastník obdrží pamětní medaili, nejlepší sportovci získají diplomy a dárky. Akce je zařazena mezi Významné sportovní akce NSA. Výstupy zahrnují články, fotogalerie, videoreportáž a statistiky. Projekt podporuje sportovní růst, motivaci a rozvoj paraatletiky v ČR. Cílem tohoto projektu je zajistit dostatek finančních prostředků pro uspořádání této významné akce.
Cílová skupina
- Děti a mládež
- Handicapovaní
- Senioři
- Sport
Klíčové aktivity
Klíčové aktivity projektu zahrnují kompletní přípravu, organizaci a realizaci mezinárodního paraatletického závodu, který proběhne 21. 9. 2025 v Pardubicích. Akce je součástí kalendáře IPC, výsledky jsou započítávány do světového žebříčku.
Předzávodní fáze zahrnuje: – přípravu a zveřejnění propozic,
– komunikaci s kluby, atlety a zahraničními účastníky,
– zajištění stadionu, ubytování, občerstvení, rozhodčích a dobrovolníků,
– objednávku medailí, diplomů, dárků a propagačních materiálů,
– propagaci (plakáty, sociální sítě, web, média).
- základní marketing, prezentace, práce s partnery.
Realizační fáze: – instalace technického zázemí a příprava disciplín,
– evidence a registrace účastníků, rozdělení do kategorií dle handicapu a věku,
– zajištění profesionálního měření, zdravotnické služby a hladkého průběhu soutěží,
– vložené disciplíny pro děti a mládež, včetně trojboje pro začínající sportovce,
– slavnostní vyhlášení výsledků, předání cen ve všech kategoriích.
Pozávodní fáze: – zpracování výsledků a jejich zveřejnění,
– tvorba tiskových zpráv, článků, fotogalerií a videoreportáže,
– hodnocení akce, poděkování partnerům, archivace dat a zpětná vazba od účastníků.
Projekt klade důraz na kvalitu organizace, rovné podmínky pro všechny účastníky, podporu sportujících dětí i nováčků a mezinárodní přesah. Součástí je i systematické zapojení dobrovolníků a prezentace paraatletiky veřejnosti.
Harmonogram
Jaro 2025 (březen – květen)
– finanční zajištění projektu, oslovení partnerů
– rezervace stadionu a technického zázemí
– příprava a zveřejnění propozic
– spuštění přihlašování
Léto 2025 (červen – srpen)
– příprava medailí, diplomů a odměn
– průběžné zpracování přihlášek a kategorií
– propagace akce, nábor dobrovolníků
– zajištění občerstvení a doprovodného servisu
Září 2025
– doladění organizačních detailů, tisk materiálů
– realizace závodu – neděle 21. 9. 2025
– slavnostní vyhlášení výsledků
Po akci (září–říjen 2025)
– zpracování výsledků, výstupů (články, fotky, video)
– poděkování partnerům, vyhodnocení a uzavření projektu
Rozpočet
Celkový rozpočet projektu je 520 tis. Kč, Osobní náklady (rozhodčí, instruktoři) 95 tis. Kč, Materiál (ceny, diplomy, kancelář) 135 tis. Kč, zařízení, vybavení (nájem, nákup sport. vyb.) 80 tis. Kč, služby (organizace soutěže, propagace, moderátor fotograf..) 150 tis. Kč. Ostatní 60 tis. Kč. Požadovaná podpora z BF 75.000 Kč (ceny, org. pracovníci, sport. vybavení, služby).
Požadavek od donátorů Burzy filantropie
75.000,-- Kč