Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci Přeskočit na navigaci

Dobrovolníci jako most mezi kulturami

Jak důležití jsou pro společnost dobrovolníci? V našem centru působí ukrajinští a čeští dobrovolníci již od založení organizace. Vedou různé aktivity pro děti i dospělé, pomáhají i samotnému centru, např. při úklidu nebo drobnými opravami. Jsou zkrátka naší nedílnou součástí! V rámci projektu chceme podpořit jejich práci nákupem pomůcek a realizací aktivit, které mají podpořit, inspirovat a motivovat tyto lidi k dalšímu zapojení pro naše klienty, kteří budou z tohoto projektu také benefitovat.

Kalyna - Komunitní uprchlické centrum, z.s.

Cíle projektu

Smyslem projektu je podpořit a dále rozvíjet dobrovolnickou činnost v komunitním centru Kalyna a tím i nadále poskytovat a zlepšovat služby pro klienty.

Specifické cíle projektu:
- nakoupíme konkrétní pomůcky
- udržíme stávající aktivity a dále je rozšíříme (sportovní aktivity)
- zorganizujeme společné neformální motivační setkání/piknik a vzdělávací aktivitu/workshop pro dobrovolníky
- podpoříme motivaci a ještě více zintenzivníme zapojení dobrovolníků oproti předchozímu období.

Měřitelné ukazatele:
- inventář nově pořízených pomůcek s evidencí jejich využití
- počet aktivních dobrovolníků a odpracovaných dobrovolnických hodin před projektem a po jeho realizaci
- identifikace přesných potřeb dobrovolníků formou dotazníku nebo společného setkání
- stanovení realistického rozpočtu na pomůcky a aktivity podle dostupných zdrojů financování
- zapojení samotných dobrovolníků do plánování aktivit pro zvýšení relevance a atraktivity aktivit
- měření spokojenosti klientů pomocí dotazníku.

Relevantnost projektu:
- pořízené pomůcky budou přímo podporovat dobrovolnické aktivity (výukové, kreativní, vzdělávací)
- společné aktivity budou zaměřeny na potřeby identifikované samotnými dobrovolníky
- projekt přispěje k dlouhodobé udržitelnosti a rozvoji centra.

Časové určení projektu:
- délka celého projektu - od dubna do prosince 2025
- realizace konkrétních aktivit: červenec – prosinec 2025
- nákup pomůcek bude dokončen nejpozději do 15. 12
- vyhodnocení projektu do 31. 12. 2026.

Cílová skupina

  • Děti a mládež
  • Handicapovaní
  • Senioři
  • Maminky s dětmi
  • Kultura
  • Sport
  • Jiné (uveďte níže)

Klíčové aktivity

Stěžejním cílem projektu je zajistit v našem centru vhodné prostředí na udržení a rozvoj dobrovolnictví i aktivit, provozovaných dobrovolníky.

Naši dobrovolníci disponují škálou znalostí a dovedností, pro jejich činnost ale také potřebujeme materiální zázemí - výtvarné potřeby, učebnice, didaktické hry a další potřeby, tak aby bylo možné se plnohodnotně věnovat daným aktivitám. Tyto nákupy, které jsme jako potřebné již identifikovali v rámci naší komunikace s dobrovolníky a budeme tyto potřeby nadále sledovat, by probíhaly v období červenec - prosinec 2025.

V rámci projektu plánujeme také další tři klíčové aktivity:

1, motivační setkání/neformální piknik s řízenými aktivitami s cílem poskytnout dobrovolníkům novou motivaci, inspiraci a kontakty pro další pokračování v dobrovolnické práci v Kalyně – září 2025

2, důležitou oblastí pro dobrovolníky je i péče o jejich duševní zdraví a za účelem předcházení možného vyhoření. Za tímto účelem chceme zorganizovat vzdělávací aktivitu/kurz zaměřený na wellbeing v listopadu 2025, který bude připraven na míru konkrétním dobrovolníkům

3, nabídneme supervizi v délce 10 hodin pro dobrovolníky dle detekovaných potřeb a témat: v průběhu září – prosince 2025

Harmonogram

Duben – červen: začátek projektu, jeho příprava včetně sehnání financí na jeho realizaci

Červenec – prosinec: nákup materiálního vybavení, běžný provoz vč. úklidu a drobných oprav, které souvisejí s aktivitami.

Září – prosinec – supervize dle identifikovaných potřeb

Září – neformální setkání s dobrovolníky

Listopad – wellbeing workshop

Prosinec – ukončení projektu

Rozpočet

Osobní náklady:
Koordinátor aktivit a dobrovolníků z řad zaměstnanců centra – 30.000 Kč

Materiální náklady:
Učebnice – 5.000 Kč
Didaktické pomůcky – 6.500 Kč
Papíry do tiskárny – 2.000 Kč
Tonery – 6.000 Kč
Drobné kancelářské potřeby – 500 Kč
Barvy a další pomůcky na tvoření – 7.000 Kč
Plátna, bloky – 4.000 Kč
Fixy na flip chart – 500 Kč
Papíry na flip chart – 500 Kč
Sportovní pomůcky – 5.000 Kč
Občerstvení na piknik – 2.000 Kč

Služby:
Realizace workshopu wellbeing – 15.000 Kč

Supervize, 10 h. – 11.000 Kč
Účetní – 5.000 Kč
Běžný úklid centra – 5.000 Kč

Celkový rozpočet: 105.000 Kč

Požadavek od donátorů Burzy filantropie

75.000 Kč

Hlavní partneři Burzy filantropie

více

Web burzafilantropie.cz vznikl díky unikátní spolupráci Koalice nevládek Pardubicka, z.s. (KONEP) a Pardubického kraje a za finančního příspěvku realizátorů Burzy filantropie ve Zlínském kraji (Poradenské a krizové centrum) a Královéhradeckém kraji (Krajský úřad Královéhradeckého kraje).